söndag 28 augusti 2011

I'm in love

"All my love I give to you
All I do I do for you
I'm in love Baby, I'm in love
Every day and every night
Always till the end of time
I'm in love Baby, I'm in love"

Så går refrängen i Sanna Nielsens supersmöriga schlagerlåt från senaste melodifestivalen. Sånna låtar har ALDRIG tilltalat mig. Jag har ALDRIG förståt innebörden, varför skulle man vilja ge upp sitt liv för nån? Man kan väl inte göra allt man gör för någon annans skull? Det är ju helt skumt i mina ögon. Man gör väl saker först och främst för sin egen skull och sen ibland för nån annan.

Men nu förstår jag... Jag har gått och blivit helt tokförälskad! Kärleken till ett barn, även om det är ofött är den största av alla kärlekar! Hela mitt liv kretsar kring denna lilla varelse som inte ska komma ut förän om 160 dagar.

Såg en repris av Sommarpratarna igår på svt24 och då sa Rickard Wolf att han sökt efter den vilkorslösa kärleken hela sitt liv men när han fick barn förstod han det jag också förstått, det är där den finns, den ultimata kärleken!

1 kommentar:

Heidi sa...

:-) Jag hoppas att 160 dagar går fort så att ni äntligen får träffa den som gömmer sig i maggen!!! Kram!

Förresten måste vi byta nummer så du kan skicka ett sms eller så när det är klart ;-)