onsdag 30 november 2011

Vi vet ju inte vad Någon är för sort och det spelar ingen roll heller vad det blir, jag ångrar mig, vad jag tror 10 gånger om dagen. Vi har ju självklart köpt en del kläder till Någon.

Men jag kan bli så iriterad på uppdelningen flicka och pojke, redan i storlek 50. Värst av allt är HM, det har det extremt uppdelat i butiken. Får jag inte bestämma själv vad jag anser passar på mitt barn oavett kön? Dessutom är kläderna extremt flickiga och pojkiga. Kollade nyss lite på ellos hemsida men även de har märkt alla sina kläder tex "pyjamas, pojke" och den va grå. Får inte små flickor ha grå pyjamas, är inte det lämpligt på nått sätt?

Måste bara tillägga att jag hitta en helt fantastisk plysh-overall på åhlens här om dagen, den va brun med cerisa ränder på. Om Någon är flicka så ska Någons mamma åka och köpa en sån med en gång!!!!

3 kommentarer:

Sara sa...

Håller helt med dig i frågan! Nu har ju inte jag köpt särskilt mycket bäbiskläder i mina dar, men jag har fått uppfattningen att om man går till massproduktionskedjornna (hm, lindex osv) så är det väldigt stereotypt. Men att småföretag kanske är lite mer moderna och unisexa.

Sen måste jag bara säga att det där sista du skrev blev ju väldans dubbelmoral. Kan inte pojkar ha overall med cerisa ränder eller?!? :P

..Carl-Astrid sa...

Jo jag vet att det sista är lite dubbelmoral men det blir så ibland :P

PoP är ju mer unisex men då blir det dyrare.

..Carl-Astrid sa...

eller ne, jag har funderat på det där idag. Jag menar inte att man ska klä sina barn unisex om man inte vill det.

Jag menar bara att det måste finnas ett alternativ till flick- och pojkkläder när man som oss inte vet vad det blir.

Kompisar till oss trodde rent av att vi tagit reda på att det blir en pojke, men sen ljög och sa att vi inte visste eftersom vi bara köpt pojkkläder, men det är ju det som finns om man inte vet.

Jag tror inte jag skulle sätta på en pojke nått som är cerist