torsdag 23 juli 2009

en helt jävlig natt...

åh vad trött jag är, hela kroppen värker på mig. Dessutom är jag hungrig men jag ska vänta in mina kollegor tänkte jag.

Igår hade jag så svårt att sova, hade fruktansvärd reumatisk värk i höfter och knän. Somnade nog inte förän framåt två sen vakna jag vid strax efter 4 av att min granne med alla kompisar har kommit hem, dags för efterfest. Det var så att jag hörde vartenda ord i texten på musiken som spelades. Efter 45 minuter så gav jag upp, kalla mig gnällkärring men jag ringde störningsjouren.

Tanten i andra luren vill då veta vem som äger huset, bostadrättsföreningen svarade jag. Nej dom äger tydligen inte hus utan dom driver dom bara ägare kan vara Värmlands fastigheter eller HSB eller någon annan. Om hon inte vet vem som äger huset kan hon inte skicka ut någon. Hon ber mig kolla i porten och jag gör lydigt som hon säger med det står inget! Tills sist lägger jag ner, skit samma! Klockan är kvart i fem och väckarklockan står på 06.10, dessutom jobbar jag i hemtjänsten idag så det är bara att flänga runt som gäller, bara det är tröttsamt! Strax efter fem tystnade det iaf och jag kunde somna om. Jag övervägde starkt att hämnas runt halv sju men jag orkade inte!

Men idag mår jag verkligen inte bra. Trött och dessutom är min reumatiska värk nått helt otrolig, sitter i alla leder i benen och i armbågarna och i fingrarna (det är jobbigt att skriva det här bara). När jag slutar klockan 16 så ska jag dö i soffan, vägrar laga mat. Det får bli pizza.

Inga kommentarer: