torsdag 30 juli 2009

var god ta slut sommaren..

..har inte jag semester ska ingen annan ha det! (jag skoja!)

Det är extremt irriterande att min lärare har semester, för jag kan inte fråga om jag gör rätt om jag tänker rätt. Har skickat in ett arbete på sjukvårdkursen och det är ganska stora arbeten i den här kursen och det vore skönt att höra nu att jag tänker rätt/att jag har missuppfattat. Men men jag får väl börja med nästa studieenhet och hoppas på det bästa helt enkelt.

Nu ska jag bara jobba två låååånga dagar till sen ska jag vara lite ledig och åka på minisemester. Har lagt mig otillgänglig mån-fre men jag har inget jobb än så länge på söndag och nästa lördag så det kan bli en hel veckas ledighet.

På måndag bär det av neråt småland, vi ska åka via Vadstena och Gränna på vägen ner. Köpa lite goda polkagrisar och lite annat smått och gått. Vi köpte en otroligt snygg tavla i Gränna förra året. Gränna är en årlig tradition i mitt liv och har varit det i cirka 20 år men det hör sommaren till.

Sen får vi hoppas på god mat för då blir det nattliga bad i den lilla sjön, mycket läsning (Jimmy ska lägga plattor och jag ska lata mig), kräftor och annan god mat. Sen ska vi ta en tur till Jönköping, bara Jimmy och jag. Vi hade tänkt vi skulle äta nått riktigt gott på restaurang där!

Så nu vet ni vad jag pysslar med om det blir dåligt med uppdatering! Puss påre

Inga kommentarer: