måndag 23 augusti 2010

en helt vanlig söndag!!!

Här i huset har vi en vind, det är sjukt jobbiga trappor upp dit, så man laddar i typ fyra dagar för att gå dit. Dessutom är det alltid varmt och kvavt där uppe. På vinden står det gamla dörrar lite här och var, vi har också ställt dit några.

Igår fick Jimmy en snilleblixt, vi kan ju byta sovrumsdörren, så vi får en som är lite mer hel. Så han haka av den gamla och bar upp den. "kom ihåg att dörren ska vara vänsterhängd!" sa han till mig. Vi hitta fort en annan dörr som va mycket finare än vår, direkt vi kom ner så såg jag att det inte var rätt. Det var en högerhängd dörr vi fått med oss ner, men Jimmy (enivs som en gris) hängde på den och upptäckte att jag hade rätt. Så vi bar upp den dörren igen, och leta och leta som efter en vänsterhängd dörr. Så hitta vi en som va riktigt fin vänsterhängd dörr.

Vi bar ner den och nu börjar det bli tungt. Vi fick dit den och Jimmy stänger dörren och dörren är 10 cm för bred. Men hur kan man va så dum så man inte kollar sånt. Så av med den dörren, fram med tumstock och mäta dörren. Nu ska det väl bli rätt iaf.

Så bär vi upp den förbreda dörren, och letar och mäter som bara den. Vi hittar en dörr som inte är jätte snygg men den är iaf helare än vår. Vi bär ner den här dörren och hänger dit den, och den går inte att stänga, dörren är 1 cm för hög. Jag ligger på golvet och kvider av skratt och mina ömma ben och armar. Då slår Jimmy huvudet i en hylla och det går inte att sluta att skriva.

"jag kan slippa ner den där jävla centimetern!" men Jimmy köpte inte den idén. Så vi bar upp dörren och hämta ursprungsdörren. Hoppas ingen såg oss iaf!

Träning fick vi alla fall!

3 kommentarer:

Sara sa...

Alltså jag dog när jag läste det här! Jag ser framför mig en sån där asgammal svartvit stumfilm där alla går jättefort, och så går ni fortfortfort uppför trappan och fortfortfort ner för trappan med en dörr i famnen och så fortfort upp igen och sen ligger lilla Lisa och vrider sig i skrattsalvor på golvet. Underbaaaaaart!

..Carl-Astrid sa...

jag sa när jag låg och vred mig att det här kunde mycket väl vara ett avsnitt av typ "segemyhr"

Heidi sa...

HAHAHAHA fyfan va sköna ni är! Och jag brukar kalla oss Familjen Cirkus.. undra vars ni ligger på skalan då?! :-D