tisdag 3 augusti 2010

barnprogram vi minns.. del två

När jag va liten och bodde i ett gult hus på tegelvägen 7 så gick jag på lekiset Snäckan (vilket va det närmaste dagis jag någonsin kom). Snäckan låg 100 meter från mitt hus så jag fick tillochmed gå dit själv om jag gick försiktigt.

På Snäckan lekte jag helst av allt med Emil och Kim, vi sprang igenom dom väldigt stora lokalerna med armarna rakt ut i luften... Vi lekte luftens hjältar. Vilket var det bästa barnprogramet som gick för en så där 17 år sen.

ohejo flygplan, ohejä flygplan, luftens hjältar hela dan, det är bara flygplan...

2 kommentarer:

nina sa...

ohejo flygplan, ohejä flygplan, luftens hjältar hela dan, det är bara flygplan.....FEL FEL FEL...LÄR DIG TEXTEN RÄTT!!!

Låt mig gissa lekte du jumbojet?

Heidi sa...

Men shit :) minns du sånt? Jag minns typ inget av Snäckan-tiden. Fast det är dagis där numer, min lillasyster går där :)