tisdag 10 augusti 2010

jag? modell?

Jag läser Amelia flitigt, ja eftersom jag prenumerera på den tidningen. Jag började med det när jag började i poolen eftersom man har väldigt mycket dötid som personlig assistent och jag tänkte att jag ändå kommer köpa så mycket tidningar.

Men jag stör mig ofta på moderepotagen där det står "jobbsnygg". Vad då jobbsnygg? Ja för journalister, ja! Det får mig att undra om dom aldrig tänker utanför sin redaktion. Så stod det så igen i tidningen som kom idag så då maila jag dom faktiskt och berätta att de där outfitarna inte skulle passa sig i mitt jobb och att det skulle vara roligt med ett moderepotage för oss personliga asisstenter, hemtjänst personal och dagispersonal osv.

Fick svar på en gång och en fråga, skulle jag kunna tänka mig att ställa upp som modell i ett sånt framtida moderepotage? Hur det än blev så har jag nu lovat chefredaktören på amelia att tänka på saken. Vet inte om jag skulle våga, men det skulle ju vara sjukt roligt!!

5 kommentarer:

Sara sa...

Men gud faaaan vad kul! SÄG JAAAAAAA!

Amanda sa...

jag tycker absolut du ska våga göra det, superhäftigt ju!!!

Anonym sa...

gör de, så klart du ska göra de, men säg till så ja vet ;) kramar från torsby

menar bara väl sa...

inte för och vara elak, men du har inget modell ansikte eller kropp. Du ser väldigt manhaftig ut. Så de skämtade nog, menar inget illa.

Sara sa...

Åh nu har jag sådär svårt att hålla mig för att skriva igen...

Men jag tror faktiskt att jag måste skriva att kommentaren från "menar bara väl" är nog det mest korkade jag nånsin hört. Hur kan man "bara mena väl" och "inte mena något illa" med en sån kommentar? Den var ju BARA elak, och dessutom hade ingen, och särskilt inte Lisa, bett om denna persons åsikt. Och hade hon bett om en personlig åsikt så finns det nåt som heter finkänslighet och det passar bra att använda i så fall. Man får tycka vad man tycker givetvis, men tycker man nåt som endast är elakt så kan man hålla käft. Att "bara mena väl" är bullshit. Idiot.