onsdag 25 april 2012

här med slutar jag banta!!

När man blir förälder inser man saker och ting. Därför har jag bestämt mig för att aldrig banta igen. Det är ett dumt hittepå. Man ska tänka livstil. (känns som jag skrivit det här förut, men men.)

Äta balanserat och motionera lagom. Som mammaledig har man inga ursäkter. Jag är ute och promenerar minst 2 timmar om dagen i alla väder! Tur att jag fått en så fin jacka av Jimmy och i helgen när Stadium outlet öppnat ska jag åka och köpa mig riktigt bra gympaskor. För det är jag värd!

Häromdagen kommenterade Jimmy vår mat med att han var så glad över att vi börjat äta så hälsosamt. Hmm äter vi hälsosamt, tänkte jag, jag tänkte mest att det var billig mat. Vi åt omelett med purjolök och tonfisk.

Jag vill hylla ägget! Ägg är ett superlivsmedel, en platta med 30 stycken kostar 34 kr på Willys, alltså ett ägg kostar drygt en krona styck. Har man ägg behöver man aldrig vara ledsen (eller hungrig). Tyvärr exploderade de sista vi hade igår, för jag glömde de på spisen och de koka i 30 minuter.

Va tvungen att gå och väga mig mitt i inlägget men det va samma som förut, alltså 7 kilo mindre än när jag blev gravid...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du oxå kommit underfull med detta om bantning. Testade ju pulver två ggr men gick fasen upp mer än när jag började efter ett tag. Blä... Nä, som du säger, röra på sig o äta någolunda så går det bra. Man måste ju kunna njuta av god onyttig mat o godis oxå ibland..Bara att piska sig själv att röra på fötterna lite mer:) / Mia.