lördag 6 februari 2010

I aftonbladet idag kan man läsa om 23åriga Lasse som förra påsken blev utsatt för en fruktansvärd misshandel. Någon hade hällt besin över honom för att sen tända på. Lasse låg undertiden och sov på soffan. Både Lasse och hans mamma är väldigt säkra på vem i sällskapet som kan utfört en sådan handling eftersom det tidigare under dagen kommit mycket skällsord om bögar från denna person, (Lasse är alltså bög). När Lasses vänner ringer 112 så hotar denna person att döda vännerna om dom säger vem det var som gjorde det, alltså ett år senare är ingen gripen.

Jag tycker att det här är helt fruktansvärt. Jag skulle aldrig kunna vara tyst, det skulle krävas mycket hot för att jag inte skulle säga vem det är. Om min familj blev hotad då kanske jag skulle kunna vara tyst, men jag tycker det är skandal. Sverige ska ju vara ett rättsäkert land, man ska ha rätt till skydd som vittne. Jag tycker bara alltihopa är upprörande.

Inga kommentarer: