söndag 14 februari 2010

varför kan inte alla andra va så smarta som jag?

Folk är ju olika långa och tjocka. Så är det helt enkelt. Barnvagstillverkarna har kommit på det. Man kan med ett enkelt knapptryck ändra höjden på handtaget till vad som är lagom för personen som ska köra den.
Varför kan inte rullstolstillverkarna komma på samma sak? Rent av sno hela deras handtagsidé. Så vi stackars vårdarbetare kunde få spara på våra ryggar.
Idag var det ju helt fantastiskt väder, 0 grader och strålande sol. Vi var ute en sväng och om det inte vore för dom låga handtagen hade jag kunnat gå en riktigt långpromenad för det var så himla skönt men jag hade ingen lust att knäcka ryggen för den delens skull. Visst det går ju att ändra handtagen med det är en massa skruvande dessutom är det svårt att få dom på samma höjd.

Föresten har jag blivit lite tantsjuk under helgen, det vara en pojkspoling som kom och tog mitt hjärta genom tvrutan.. Oh yes you can be my manboy!!!!

2 kommentarer:

Katrin sa...

Du är inte ensam om att ha blivit lite småkär i helgen! Synd bara att han är tillsammans med Molly... och är så ung!

Bra idé du fick angående rullstolar, sök patent!

Katrin sa...

Tänkte bara tipsa om en HjärteViktigt insamling jag skapat. www.barnhjarta.se?id=358