torsdag 4 november 2010

nyår...

Snart är det nyår igen.. (2 månader kvar, jag vet) Och för vår del verkar det bli en repris av förra året. Då var vi här och åt middag med världens bästa storforsbor, sen gick vi ut på bluemoon.

Men jag har börjat fundera lite på maten. Förra året åt vi svampsoppa med parmachips, till huvudrätt åt vi potatiskaka, oxfilé och bearnaisesås, till efterrätt blev det en chokladkaka med sorbet.

Efter som en i sällskapet inte äter fisk och skaldjur, så blir det lite svårt. Men jag är inne på italienskt, kanske plockmat till förrätt, massa frukt och salami och grejer. Men huvudrätten vet jag inte alls, efterrätten kanske tiramisu (för det är ju bara sjukt gott). Eller så kör man på nått supersvenskt, försöker få tag på nått viltkött och kanske en hjortronparfait till efterrätt.. Tur jag har lite tid på mig..




(varför finns det inga normala bilder med Rickard?)

Inga kommentarer: