måndag 1 november 2010

drömmer lite

Jag har aldrig känt mig sugen på att åka till Thailand, men jag jobba med en halvthailändare för ett tag sen som sa att det är faktiskt inte som en bastu på vintern, då är det bara varmt. Det känns mer okej.

Tänk om man skulle kunna komma iväg till thailand nästa vinter, fast jag har ingen aning om vad det kostar. Det går tydligen inte att boka resor mer än ett år i förväg heller så jag får inga prisförslag, men jag kan väl tänka mig 15-20 000 kr. Men det är väl bara att spara och hoppas på skatteåterbäringen.

Mycket hinner ju hända på ett år också, det måste man ju ha i tankarna ;)

3 kommentarer:

Sara sa...

Haha jag känner igen mig, har aldrig heller kännt nåt Thailand-sug! Aldrig! Men det beror nog mest på att jag har en massa fördomar, typ att det enda man gör i Thailand är att bada, svettas, köpa kläder och prylar i kass kvalitet och äta mat som jag inte gillar :P Och det har jag liksom ingen lust att lägga så mycket pengar på... Ah those fördomar, är dom inte fantastiska! :P

Amanda sa...

jag tror att det finns massor av fantastiska resor och länder du skulle kunna komma till för de pengarna, japan, vietnam, australien, colombia osv. Så thailand lockar inte mig heller.

..Carl-Astrid sa...

fördommar är underbara!!

Jimmy vill vääääldigt gärna åka till thailand, jag vill ju helst av allt åka till Indien och se taj mahal, men men man får väl kompromissa i ett förhållande...

Fast jag tror man kan köpa mycket roligt i thailand och då mena jag inte fejkväskor och foppatofflor. Vi har ju mycket orientaliskt i vår inredning så jag hoppas på mycket tyger och sånt.. Me love...