fredag 11 september 2009

en lillebror är alltid mindre än en själv...

Igår lämnade min lillebror Sverige, det kommer dröja väldigt länge innan han kommer återkomma till Svensk mark igen. Troligtvis blir det i juni. Han sitter på ett plan till Australien, alldeles ensam. Själv i stora vida världen. På lördag morgon är han framme i Australien.

Inatt drömde jag att jag hälsade på honom i Australien, och det var skitfarliga ormar överallt. Vart man än satte ner fötterna så riskera man trampa på en orm. Värst vad dom ormar som hade grävt ner sig och som hoppa upp och bett än om man gick på jorden som den låg under (som en slags landmina).

Jag hoppas att min bror är försiktig iaf, annars får jag åka och hämta honom helt enkelt, för jag är äldst och vet bäst! Ni kan läsa om vad han gör i hans reseblogg:
http://hogbergs.webblogg.se/

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är modig han. Tyckte han om din present?