onsdag 30 september 2009

jag och mina korvar till ben...

"har du svårt att hitta stövlar?" frågade min kollega mig i helgen.
"jo det tror jag nog..." svarade jag.
"ja, för jag har letat överallt, varför kan man inte hitta stövlar som passar oss med större vader som inte kostar hur mycket som helst?"

Jag som inte ens hade tänkt på stövlar denna höst. Hon såde ett lite frö i min hjärna, och tanken på stövlar växte. Nu har jag varit till alla skobutiker runt om här och letat stövlar som mina vader får plats i. Jag ger upp. Och snål är jag också, tänker inte betala 1000 kr för ett par stövlar med tanke på att jag går väldigt snett och sliter ut skor på en säsong typ.

Hjälp mig nån, finns det nått ställe där man kan hitta rimligt dyra stövlar för tjockisvader?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har svårt att tänka mig att det finns nån affär som liksom riktad in sig på stövlar för oss med tjocka vader, vilken dröm det vore liksom :P

Så det är nog bara att kolla igenom alla de gamla vanliga butikerna, NÅT par lär det ju finnas nånstans :)

Jag har köpt ett par stövlar på Scorett som passade mina vader :)

..Carl-Astrid sa...

men är inte Scorett dyrt? Vad kosta dom?

Jag har rätt många krav förutom att dom ska passa, dom ska va svarta och utan klack helst (på sin höjd en liten klack)

Men jag menar inte att en affär ska inrikta sig med dom kan väl alla tänka lite på oss med tjockisvader!

Sara sa...

Ja allt är ju relativt, men scorett är ju inte i samma prisklass som din sko och skopunkten liksom...

dina krav känns inte sååå svåra att uppfylla, bara att leta på! :D