tisdag 15 september 2009

ska man bli svensson nu?!

Min brorsa verkar ha så sjukt roligt på andra sidan jordklotet. Han surfar mest hela dagarna och lever livet. Jag blir så himla avundsjuk när jag läser om vad han gör. Jag vill också. Men jag är för feg, skulle aldrig våga ge mig iväg så där.

Ska man nöja sig med att vara halvfärdig undersköterska? Nöja sig med röd volvo V70? Nöja sig med en bostadsrätts tvåa i Skoghalls sämsta förening? Nöja sig med att skaffa barn nu? Är det nu man ska bli svensson? Har jag missat min chans att rida på vågorna i Australien? Är jag för gammal nu?

2 kommentarer:

Amanda sa...

Du är absolut inte för gammal. Det är bara och ta steget och våga göra allt det du vill.
Go for it Carl-Astrid!!

..Carl-Astrid sa...

men nu har vi ju andra saker på g... något som kommer låta allt annat vänta...

men kanske senare..