onsdag 29 september 2010

det här med GI alltså

jag trodde verkligen att Jimmy skulle sätta sig mer på tvären, det gjorde han sist jag gick på GI. Då ville han verkligen inte vara med, men den här gången är han mer positivt inställd. Palsternackspuren gick absolut ner och bulgurn idag tyckte han va riktigt gott.

Känner att så här skulle man ju lätt kunna leva. Maten är god och man känner sig hälsosammare, inte lite heller. Men det känns som maten kommer bli mycket dyrare. Grönsaker och frukt drar lätt iväg.

Sen funderar jag på om det är höstdeppet som kryper in på mig eller om det är sockerabstinensen..

Sen måste jag komma med ett tips: Dinkelpannkakor. Hur gott som helst, det har jag iofs gjort ett tag nu men det är så gott. Man byter ut allt mjöl mot fullkornsdinkelmjöl. Till pankisarna hade vi keso med äpple, päron och vaniljsmak (sån färdig), vaniljkesella, hallon och morotssallad. Inte allt på en gång alltså.

Inga kommentarer: