tisdag 7 december 2010

5 köpcenter, 3 secondhandbutiker och 1 julmarknad!

Jaha så har man varit här en vecka i hufudstaden, imorgon åker jag hem till Värmeland för att sen på lördag åka till Vingåker (varför ens packa upp?).
Jag har hunnit med en del på min "vill göra"-lista. Träffa trollungarna och bästa syster i Bålsta gick inte att genomföra eftersom dom är på andra sidan jorden. Jag har inte heller sett den vackra staden, det har inte funnit utrymme för det. Jag älskar Stockholm, det finns ingen finare stad men ibland får staden vika ner sig för människorna.

Jag har hunit med att bada badkar tre gånger, vilket va helt otroligt skönt. Jag vill ha ett riktigt djupt badkar sen när jag får bestämma helt själv, så inte knäna behöver sticka upp och bli kalla. Nån hårinpackning blev det inte heller men ansiktsmask blev det två av de tre gångerna. Jag måste erkänna att jag tagit slut på en hel flaska duschcreme som badskum, ops!! Tyvärr råka den va ganska dyr också men jag får köpa en ny till mig själv, helt enkelt.

Jag har ätit både skagenröra och bearnaisesås med Sara. Det va gott! "nämen, det ser ju ut som riktigt bea! Nämen, det smakar ju som riktigt bea!" "men Sara, det här är RIKTIGT bea!!" Dessutom tror jag vi besökte alla affärer i Nacka Forum (jag äääälskar Nacka Forum). Sen blev det ett besök i Kista, lite oväntat så där och på Söder.

Jag har smakat min brors matlagningskonst för första gången!!! Dessutom har jag varit på stora Essingen för första gången!

Jag och mamma har varit på julmarknad i Nynäs och ätit ganska äcklig korv. Sen har vi varit på ett nytt köpcenter i Haningen och vi har varit på ett köpcenter i Farsta och sen har vi varit på Länna köpplats (eller vad det nu heter!). Jag har besökt 3 olika secondhandbutiker (skoj!) och har köpt julklapp till två av tre syskonbarn (känns lite stressande!). Köpte ett stort garnnystan till mamma i julklapp som jag sen vill ha tillbaka i julklapp i en annan form, perfekt upplägg, hon får sysselsättning och jag får mössa, vantar och halsduk!

Mycket butiker skulle man kunna sammanfatta den vecka som!!

1 kommentar:

Mamma sockervadd sa...

Fy fasen va gött det låter!!!! Skönt att få ladda batterierna :0)
Du är välldigt efterlängtad. Ska bli gött och träffa dej smöla våran