måndag 27 december 2010

Dag 08 – Favoritsaker

Åh, detta ämnet har jag gått runt och sett framemot.. Jag har så fantastiskt många favoritsaker, men jag var ju tvungen att välja några. Den här elefanten i trä köpte jag på Tradera av en man som köpt den på Ceyland på 60-70- talet, sa han iaf. Han kunde ha lurat mig.
Den här elefanten i keramik, köpte jag för 100 kr på en facebooksida, för köp och sälj. Den var mycket större än hon sagt till mig i mailen men det gjorde inte mig nått..
Min minibyrå som jag har kryddor i som jag bara älskar!!
Natten efter mormor gick bort i januari så var den här glasbubblan det första jag tänkte på. Det är väl egentligen en brevpress men jag tycker den är fin som dekoration i fönstret.
Det här syskrinet är också efter mormor. En viss liten rödtott har dock adopterat detta skrin eftersom det oftast ligger en filt på och dessutom mot elementet, och man ser ut genom fönstret om man ligger där!!
Jag tycker det känns så skönt när man börjar bli lite äldre så man köper det man VILL ha och inte det man bara har RÅD med. Och dessutom har man ärft saker som skapar personligprägel på ens hem och loppisfynd is tha shit!!!

3 kommentarer:

Saran sa...

Viktigpetter-Sara kommer nu här och undrar vad Ceyland är och om det kanske är Ceylon (Sri Lanka)som åsyftas.

För övrigt verkar du ha en hang-up på elefanter! Bra att veta...;)

..Carl-Astrid sa...

Ceylon då!!!

Tycker du det? Jag ska göra ett special inlägg bara om elefanter nån dag

Daniel sa...

Loppis ska det va!
Gillar dina fynd!!