onsdag 1 december 2010

sitter fast...

just nu skriver jag om affektiva syndrom och mitt sista patientfall ska ha inriktning på etnisk bakgrund (känns ju väldigt flummigt och ospecifiserat, för etnisk bakgrund är absolut inget affektiv syndrom), jag har bestämt mig för att mitt patientfall ska handla om kvinnlig könsstympning, barnafödande och antingen depression eller rent av självmordsbenägenhet. Så var det bara det att komma igång att skriva också, att det skulle vara så förbaskat svårt helt plötsligt.

Jag håller just nu på läser en bok om könstympning och bortgifte, som utspelar sig i Somalia, en självbiografi. Och det är verkligen inte alls som jag trodde, boken utspelar sig förre inbördeskriget men de gifter sig och skiljer sig lite hit och lite dit mest hela tiden. Tyvärr är boken så otroligt dåligt grammatiskt, vet inte om det är författaren eller den svenska översättare som skulle behöva en grammatikkurs men storyn är så bra så jag vill inte riktigt överge den heller.

Men apropå grammatik köpte Jimmy nya Robin Hood filmen häromdagen och i textraden såg jag ett sånt fantastikst fel, nämligen ordet "levat" om det var en nedladdar film hade jag inte reagerat men det här va ju en riktigt köpefilm, jag antog ju att den skulle vara granskad mer än en gång.

Nej nu måste jag verkligen sätta igång med pluggandet, ska nog bara sätta på en kanna kaffe först!!

Inga kommentarer: