söndag 6 februari 2011

God morgon!!

(jag vet, det är kväll!!)

Jag har funderat över det här med nyheter och nyhetsmorgon framförallt. Väldigt många människor i Sverige måste ju vilja se på nyheter de första de gör på morgonen eftersom både svt och fyran sänder hela morgonen. Nyheter - lokala nyheter - väder - diskussion i soffan - reklam - nyheter osv. hela morgonen.

Jag tittade förut men jag har tröttnat! Varför vill man se nyheter det första man gör på morgonen? Börja dagen med elände (ja nyheter är bara elände) och vissa fortsätter säkert med elände några timmar i stäck om de ser hela sändningen.

Sen finns det ju de som ser på sena nyheterna innan de lägger sig (kanske mest äldre, jag vet inte), alltså börjar de sin dag med tråkigheter, krig och svält och avslutar sin dag på samma sätt. Så vill faktiskt inte jag leva. Jag brukar se på vakna med the voice på femman när jag äter frukost. Det tycker jag är roligt, eller så ser jag nån meningslös komedi på trean eller sexan, typ jims värld. Det samma på kvällarna, ögonlocken brukar bli väldigt tunga tillsammans med scrubs.

Men däremot på helgen tycker jag det kan va trevligt att titta en stund på nyhetsmorgon, kanske för hela programet har ett trevligare upplägg på helgen med Thilde, mat, musik och inte lika mycket nyheter och inga lokala nyheter (Värmlandsnyheter handlar en tredjedel om Färjestad, en tredjedel om vargjakten och en tredjedel om övriga saker). Men jag hoppas helst över nyheterna ändå, då kan jag koka mig lite te, eller bre en smörgås.

Hur gör ni? Börjar ni er dag med nyheter?

1 kommentar:

Sara sa...

Men va fan nu skrev jag värsta långa kommentaren men jag tror jag råkade trycka bort den. BAAAAAJS. Jaja, jag skriver en ny sen när jag orkar.