onsdag 16 februari 2011

Hemlige miljonären..

Jag har sett två avsnitt av hemlige miljönären, igår och sen det första. Jag tycker hela programmet och upplägget är fantastiskt. "miljonären" får 250 kr till matpengar för 5 dagar, alltså 50 kr om dagen.

Är inte det väldigt mycket? För 50 kr per dag får man ganska bra mat tycker jag. Jag skulle lätt kunna överleva en vecka på hälften av de pengarna.

Nu har jag 350 kr kvar till lön, och jag kommer ju inte svälta direkt. Sen är det drygt att inte ha några pengar men man får skylla sig själv. Men iofs så har ju vi hela kylskåpet, frysen och skafferiet med mat.

4 kommentarer:

Amanda sa...

finns det att se på internet? Vilken kanal visar det annars?

..Carl-Astrid sa...

http://kanal5.se/web/guest/denhemligemiljonaren

femman är det som visar det

förbannad sa...

Hur fan tänker du nu? Ja du skulle klara dig på det men en person som är hemlös och inget har kylskåp,frys och skafferi eller något hem är det mkt svårare för. Dessutom skrev du att du har hela kylskåpet, frysen och skafferiet med mat. I såna här inlägg märker man verkligen hur ointelligent du är.

..Carl-Astrid sa...

Du har uppenbarligen inte sett programmet!!!

Personen som är med lever inte som hemlös utan bor i en lägenhet med riktigt kök med kylskåp.

Vad jag vill ha sagt med inlägget är att jag skulle klara mig på hälften även om jag inte hade kylskåpet fullt med mat..