måndag 7 februari 2011

thriller.....

Här om dagen när min kompis Mixon va i stan så stod det poliser som spärrade av vägen överallt. Inga bilar fick köra upp på den vägen som går från E18 och våxnäs. Sen kom det en ambulans i världens fart med polisbil framför och körde mot sjukhuset. Sen släpptes trafiken på igen.

Mixon berättade detta för mig dagen efter och vi klura som bara den. Varför stängdes hela vägen av? Kungen va visserligen på karlstadbesök men han verkade frisk och kry på bilden i tidningen. Mixon trodde det var polischefen som hade blivit skjuten och jag trodde det var en fånge från häktet (som ligger på våxnäs) som skadat sig och för att förhindra fritagningsförsök så hade man stängt av vägen. Det här säger ju lite om vilka filmer vi brukar se, Mixon gillar Beck och jag gillar Johan Falk.

Nu visade det sig att ingen av oss hade rätt. Det var en person som var väldigt väldigt sjuk/skadad men som kunde överleva om personen fick komma direkt till sjukhuset. Det känns ju helt otroligt att man stänger av en hel stad för att rädda ett liv. Jag visste verkligen inte att man gjorde så.

Inga kommentarer: