onsdag 23 februari 2011

kvinnliga kramper!!

Min största skräck här i livet är att jag inte kan få barn, jag får hjärtklappning bara jag tänker på det. Och jag vet exakt varför jag är så rädd för just detta.

Alla kvinnor har mensvärk, mer eller mindre. Ibland passerar mensen utan att jag känner ett dugg och ibland så ligger jag dubbelvikt och fantiserar om fett och socker (chokladbollar är utmärkt då). Det finns de som har hemsk mensvärk, som sjukanmäler sig då för de kan inte gå till jobbet, jag vet inte hur det känns så jag tänker alltid "ta en ipren och kamma dig och kom hit" men det kanske är värre än vad jag tror. Va hemskt det måste vara, att man missar jobb varje månad på grund av nått sånt. Har man önskeschema får man väl lägga sig ledig var 28:de dag, men det verkar ju skumt det med.

Men vi vet alla att det kommer göra mer eller mindre ont att ha mens, vi får lära oss det i skolan på sexualkunskapen och våra mammor säger det till oss.

Jag kunde därför inte alls förstå varför det gjorde så satans, in i helvete ont mitt i mellan mensarna. Jag trodde det satt en tumör på mina äggstockar eller nått. I gymnasiet fick jag ofta gå hem från skolan, för jag trodde typ jag skulle dö. Det gick dock alltid över efter några dagar. En lärare sa åt mig att jag verkligen måste gå till vårdcentralen, men eftersom jag var helt övertygad över att jag va döende så tänkte jag att det va bättre att dö ovetande. Det va där min rädsla för att inte kunna få barn började, jag var helt övertygad om att det var nått fel på mig.

Ganska nyligen, för nått år sen förstod jag att det var en helt naturlig smärta jag kände, det var ägglossning. Alltså ett tecken på att allt egentligen funkar utmärkt. Men ingen, någonsin har berättat för mig att ägglossning kan göra ont.

Så snälla, alla som har en dotter, berätta för de att ägglossningen kan göra ont och det är helt normalt så spar ni de mycket rädsla och ångest!!

1 kommentar:

Gaymasen sa...

ÅHHH JUSTIA! Den där gröna läsken! Fy bubblan vad god den var. Tyckte jag då. Haha. Nostalgi in my heart!