söndag 3 juni 2007

Det här är ett blogginlägg tillägnat Sara

I fredags (den 1/6) slutade våran lilla Malin skolan. Det är snart två år sen jag slutade skolan. Nu ska jag jämföra lite. I Hällefors är studentkulturen noll. Att ta studenten är en fjutgrej medans i sthlm är det en jätte grej. Man pratar om studentskivor ända skillnaden är i sthlm betyder det fest i hfs betyder det att nån har bränt en skiva med blandad musik inför studenten. I sthlm åker flaken från olika skolor på Kungsgatan och det ser verkligen skit kul ut. Sen har man stor fest med släkt och vänner och senare på kvällen går man ut och blir pissfull. När jag tog studenten va det inte ens mösspåtagning, dom visste inte vad det vad. Vi hade inga studentskivor, vi hade bara balen och studenten, visserligen va det ju kullenfesten ja minns inte ens vad vi gjorde då så det kan inte vart nån höjdare. Sen direkt efter studenten åkte vi höskrinda fram och tillbaka i hfs. Mycket spännande. Sen åkte man hem. Två dagar senare hade ja en liten fest med min familj fick presentkort på duka. Nu ska ja berätta vad den bortskämda snorungen Malin fick; bärbar dator, digital kamera, silver bestik (3 miljoner delar), efva atling örhängen, silver halsband, armbandsur osv... det slutade lixom aldrig. Så där mycket och dyrbara presenter har jag inte ens fått sammanlagt i hela min livstid. Min pappa tycker det är svårt att köpa julklappar så han har bestämt att vi ska sluta med det. Förstår han inte att det är livstidsuppdrag han har som pappa? Visst är ja lite avundsjuk på henne men mest tycker jag bara hon är bortskämt. Malins lillasyster har ju iaf nått att se framemot kan man säga. Jag önskar jag fick göra om min student eller hela gymnasiet men då ska jag gå i sthlm för jag vill ha en RIKTIG student.

Sara ville egentligen att jag skulle skriva om hår idag. Så nu ska jag göra det nu. Det är mest den undre delen nu då i mitt blogginlägg som är till Sara. Vad ska man säga om hår då? Sara har väääldigt fint hår. Varje gång jag ser nån med långt hår blir jag sjukt avundsjuk jag vill ha långt svart hår men sen går jag o klipper av det igen som vanligt. Men nu ska jag verkligen spara ut det. Tycker det är lite irreterande att jag har så tjockt hår med, man kan göra snyggare frisyrer med lite tunnare hår. Måste säga det är underligt med folk som aldrig har färgat håret. Sen vill ja flika in att ja även menar killar då det är inte ett dugg bögigt om killar färgar håret. Man kan inte va född snygg så då får man snygga till det lite så det blir bättre. Själv har ja nog haft håret i alla möjliga olika hårfärger allt från rött till svart till blondt. Tror ja har mellanbrunt hår egentligen under alla kemilkalier. Även om jag inte gillar mitt hår så är det iaf det bästa håret i familjen både Anna, mamma och Bosse har rishögar till frisyrer, medans jag klagar på att ja inte gillar att ha nytvättat hår för det blir så blankt och mjukt så man kan inte ha nån frisyr tycker dom att ja gnäller för deras hår kan inte bli så. Låter som ett lyxproblem i mina öron men ok nångång kanske det kan va bra o ha blankt fint hår. Nej men nu får det räcka, nu får Sara vara nöjd! Man kanske ska sova nu...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Naaw, tack för komplimangen! Men vadå snyggare frisyrer med tunnare hår! Det är ju det man inte kan!

..Carl-Astrid sa...

jo det är med tunt hår man kan få sånna sprettiga snygga grejjer

Anonym sa...

Okej, då menar du kanske tunnare hår än ditt, inte TUNNT HÅR :P