onsdag 27 juni 2007

mat

efter som en av mina stora grejer är mat. Jag äääääälskar mat så kan ja ju faktiskt blogga om mat. Så från och med nu så kommer jag skriva en del recept o sånt..
Ska börja med att berätta vad ja ätit idag: Hemgjorda pommes med snitzel.
Snitzel var färdig gjord och fryst iofs. Men hemmagjorda pommes är faktiskt löjligt enkelt. Man skär potatis i stavar och kokar dom nästan färdigt sen friterar man, kom ihåg att inte salta med en gång för det gör att det mjuknar. Till detta åt jag en kryddig ketchup; man tar vanlig ketchup och kryddar upp med massa goa grejer tex vitlök. Mycket gott...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh då ska jag kommentera alla dina matbloggar och skriva vad jag ätit idag :D

Lunch: Jag var blöt, trött och blöt. Så jag köpte grillad korv pommes och räksallad på en grillkiosk och tog med hem. I'm baaad.
Middag: Matlåda, jag hade gjort ris och korvstroganoff.

Nu vet du :D