söndag 1 juli 2007

det finns inga rastplatser i småland

jag har varit på semester. Vi åkte till Ullared först och främst. Mitt resesällskap bestod av mamma och Sara. Vi stannade lite här och var på väg ner bland annat i Gränna och jag köpte tre burkar polkagrisar, främst för att burkarna va så fina. I dom burkarna ska jag sedan ha saker, grejer och prylar. Visste ni att det inte finns några rastplatser i Småland, det är nog bara för dom är så snåla som dom inte har fixat det. Sen åkte vi ner till Överlida och grillade och åt massa gott.
På fredan åkte vi ner till Ullared och handlade och handlade och handlade lite till. Så trevligt så, mindre trevligt att se kontoutdraget sen idag. Köpte en massa bra och mindre bra prylar.
Bra saker jag köpte:
en massa skojiga pärlor
rengöringsmedel
Deo
olja att smörja in sig med
duschcreme
tandborstar
Handdukar
svart handväska (mycket planerat köp)
två randiga tröjor så snygga, så sköna
pyjamas
strumpor och trosor
svarta byxor
fiskelina
tänger
pryllåda

Mindre kloka saker jag köpte:
alldeles för mycket choklad
vingummi
ansiktsmasker och sånt skoj så jag kan leka spa (jag vet inte om det är bra eller dåligt egentligen)
mer godis
lampa (den va fin men ja behövde den inte)
presentaskar
en kopp till anna (varför ska jag vara så jävla snäll jämt)
skärp (även om det va planerat)
gul tshirt har ju redan massa tröjor
vita leggings har ju redan 5 stycken eller nått
filmer (onödigt men kul)

Sen på natten va det nästan så ja fick lite herrbesök och fick utforska min idé om sex på studsmatta men det uteblev. Det får bli en annan gång.
Idag åkte vi ner till gbg. Vi gick på avenyyyyyn, brunnsparken, nordstan och sen åkte vi spårvagn. Så skoj så. Tycker sthlm är en mycket trevligare stad. Vi träffade Amelie där, mycket skoj. Hon va sig lik, lika go och glad och söt som vanligt. (Fan varför ska alla bo så långt bort för?) Vi tog iaf en fika och pratade massa skit. Sen åkte vi hemåt. Mamma åkte dit vid en fartkontroll och fick böter. Jag va mycket glad att det inte va jag som körde. 2 400 kr är inget man bara har. Jag har inte en krona kvar efter denna helg måste prata med mamma om det här. Fan.
Sara har fotat allt möjligt skoj under helgen jag satt och kolla på bilderna på en rastplats idag, och herregud jag är bara fläsk från och med imorn bantar jag. Ja ska börja träna varje dag. hur länge kommer ja hålla det här?? fan nej ja måste kämpa ja kan inte se ut så här...
Gråter alla mammor av glädje när dom återser sina små barn efter varit i från dom i två dar??? Jag va så glad att få se min älskade sötis igen så oj oj.. vi har pussats nu en massa...Jag tycker så mycket om han. Jag kommer bli en extrem hönsmamma.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Iakttagelser:

Din lampa var INTE ett mindre bra köp, jag skulle vilja säga att det var ditt BÄSTA köp!

Va? Fick din mamma 2400 i böter?? Trodde det var 400!! Shit pommes.

Jag ska också banta lite, mest för att jag är så sjukt mätt.

Carolin sa...

Blev så full i skratt om att din mamma fick fortböter. Det skulle aldrig hända min mamma, snarare tvärt om, hon kör kategoriskt för långsamt, ler