måndag 8 september 2008

=S

Imorn ska jag till skolan! Jag ska träffa andra människor som pluggar, jag ska hitta rätt i dessa koridorer. Jag måste vara lite social och öppen (låtsas iaf). Jag är nervös! Jag är verkligen ingen människo-människa, jag trivs bäst själv.

Jag vet inte vart jag ska och att behöva gå där och leta känns jobbigt man kanske stöter på en massa läskiga gymnasieelever (inte bara kanske, jag kommer att göra det). Dom kanske slår mig om jag inte kan bjuda dom på cigg (ne ok, jag överdrev).

Sen när vi ska dela upp oss i grupper och träna lyftteknik kanske ingen vill vara med mig och då står jag där helt övergiven. Alla andra känner säkert varandra, är gamla kompisar.

Sen har jag en timme mellan min lyftteknik och min föreläsning om demens (nytt klassrum, kommer gå vilse igen). Då ska jag inta någon slags lunch. Vart? hur lång tid tar det att gå mellan centrum och skolan, ska man ta bilen? tänk om jag blir försenad till föreläsningen.. hjälp!

troligtvis känner nog alla så här idag och alla kommer känna sig ensama och övergivna när vi ska bilda grupper för att träna lyftteknik och det kommer lösa sig bra. Men det känns hemskt just nu!!!

3 kommentarer:

Carro the one and only sa...

haha jag tror de kommer att gå kanon bra

Anonym sa...

Nu ska du få världens bästa tips som fungerat varenda jävla gång för mig:

LÅTSAS att du vet vad du håller på med. LÅTSAS att du tycker att det är a piece of cake och inte ett dugg läskigt. LÅTSAS att du hittar, blir det fel är det bara att fråga nån om vägen. När ni ska dela in er i grupper, hoppa bara in i nån grupp som om det vore alldeles självklart att det är i den gruppen du ska vara. LÅTSAS att du är världens mest världsvana människa fastän du känner dig helt lost from inside and out. Det funkar!

Maggan sa...

Gick det bra med lyftteknikgrupperna? ;p Jag känner igen mej helt och hållet! Jag är inte heller nåt under i socialitet (jag vet, det finns nog inget sånt ord....) så det är alltid tokgruvsamt när det är dags för nya ställen, nya människor etc. Som tur är går det över.
Till blommorna nu...
Pelargonerna kan du klippa ner om dom är långa och tar plats - eller låt bli... det spelar ingen roll faktiskt. Och så beror det på hur varmt det är i förrådet hur mycket du ska vattna - varmt och ljust - mera vatten, typ en gång i månaden. Kallt - varannan månad kanske... du får prata med dom ;P
Clematisen ska du inte klippa ner i höst, gör det i vår istället. Lavendeln får du nog ta in och ha inne i vinter, jag tror inte den klarar vintern ute. Rosen... är det en sån där billig från Ica? Isåfall får du nog skiljas från den, man kan övervintra inne men det är svårt att få den att blomma igen. Slut på tips från trädgårdsmästaren och slut på den här "romanen" ;)