måndag 29 september 2008

Sinnessjuka människa...

åh, vad jag längtar efter carro och dennis bebis.. Det känns så sjukt underbart att snart ha en bebis på nära håll att gulla med. Vet inte när jag gulla med en bebis senast, det måste nog ha varit minna tror jag och hon fyllde ju 7 i somras. Kommer ihåg när minna och oliver fick en kusin, gud vad söt han var när han va liten, han är iofs fortfarande. Både jag och mamma var så sjukt sugna på att klämma lite på han men eftersom hans föräldrar är så tystlåtna, det går inte att lära känna dom, så kändes det så fel. Det va förbjudet att gulla med deras bebis, kändes det iaf. Så jag och mamma satt där tok avundsjuka på alla som fick gulla.

Jag vet att jag skrivit att jag är helt emot dop, och jag är fortfarande det. Det är bara det att jag sett ut en så fin doppresent till den omtalade bebisen. Kan man köpa doppresent till barn som ännu inte är födda? Dessutom ska Carro släppa mig till dopet om jag inte kommer, jag får helt enkelt sätta min åsikter åtsidan och hoppas på god tårta.


Idag hade jag sån extrem lust att shoppa lite saker jag inte behövde att jag köpte mig ett par mjukisbrallor på team sportia. Men varför är det aldrig fickor på tjejmysbyxor? Jag har inga fickor på mina, Jimmy har fickor i alla sina. Är det för tillverkarna tror att tjejer har handväska jämt? Jag har väl inte handväska när jag har mjukisbyxor. Om jag nu ska ut och gå en vända måste jag ha nycklar, mobil, ipod och plånbok i munkjacksfickor. Det blir ju massor att hålla reda på. Fy på alla mjukisbyxtillverkare!!!!!!

Ikväll är jag samboledig, han ska på fotboll. Vad ska då jag hitta på? Ska iaf ta en promenad men min ipod, men då uppstår problemet när man saknar fickor. Ska köpa mig nått gott på väg hem som bara jag ska smaska på, även om det är vardag för jag tror nog han köper sig nått på matchen. Sen ska jag välja tvkanal helt själv, ska nog ge färjan en chans, även om det verkar lite halvdåligt...

Jag har en liten fundering jag vill ha svar på, fräknar har man i ansiktet, man kan ha flera fräknar men om man bara har en så har man en .................. vad heter det? alltså fräknar i singularis?

Nej nu ska jag ut och gå, puss och kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj nu har jag så mycket kommentarer här...jag får öppna din blogg i ett nytt fönster så att jag inte glömmer nåt :P

okej,
1. Du kan ju köpa en present till bäbisen utan att kalla det för doppresent? Man brukar ju presenter bara för att man föds liksom "välkommen till världen"-present. If you know what I mean? (Fast jag vet inte, grejen du hittat är kanske en liten porslinskatt som håller i en flagga som det står DOPPRESENT på, och då ÄR det ju verkligen en doppresent...)

2. Mina mjukisbrallor har fickor! Och dom är i tjejmodell! Fickorna har till och med dragkedja så grejerna ramlar inte ur, tjoho! (så kolla på stadium, där köpte jag av mina, av märket champion..stavas det så?)

3.Har du sett reklamen för färjan? Då säger dom ju typ "det här är håkan och han är bartender". Jag känenr igen honom asmycket! Det känns som att han vart med i nån dokusåpa...robinson? Help me out här jag blir gaaaalen om jag inte kommer på det!

4. Fräken? "Lilla söta fröken fräken, ifrån fryken nanananana!"

Anonym sa...

håller med köp en present som en födelsepresent.

mina tjejmodell mjukisar har också fickor, är av märket puma. de bästa mjukisar jag sett.

som sara just sa heter det fräken.

..Carl-Astrid sa...

Jag har redan köpte en välkommen till världenpresent...men iofs många paket är skoj iofs... hehe