tisdag 30 september 2008

sinnersjukare människor...

Nu har jag i alla fall köpt presenten, sen om det blir välkommen till världen, julklapp eller doppresent det bestämer jag sen. Jag råkar ju bara älska att köpa och ge bort presenter. Sen tänker jag på Carro och Dennis, de ska inte behöva släppa hem hur mycket presenter som helst från BB. Vi får helt enkelt se.

Om man tycker jag är sinnessjuk som längtar efter min väns bebis då skulle ni sett dokumentären på fyran igår. De va kvinnor som hade dockor som såg exakt ut som bebisar. De var av olika anledningar, en tyckte bebisar var högljuda, luktade illa och smutsade ner sig, men hon saknade reaktionerna från en riktig bebis. Men hon drog runt den i sin vagn överallt. En annan ville återskapa sin förlorade son. Inget kändes riktigt friskt måste jag säga.

Nu ska jag ringa till stället jag jobbar extra på och fråga efter en tjej där. Sen ska jag fråga om jag får intervjuva henne om hur det är att vara invandrare i Sverige. Känns lite pinsamt att fråga men hon är super go så det kommer nog gå bra iaf. Men jag har skjutit på detta telefonsamtal sen igår. När jag har ringt så är det dags att skriva om funktionshinder, bara så ni håller koll på vad jag gör.

4 kommentarer:

Anonym sa...

även om det är en välkommen till världen present så kan du ju ge den typ när du är där på fika eller hälsar på eller så där. vet inr hur långt det är mellan er, men håller med allt ska inte ske på bb och man kanske inte ens vill att ALLA man känner ska komma med blommor och presenter osv. utan det kan ju vara en idé att spara det nån vecka till de hunnit komma hem.

..Carl-Astrid sa...

det är 10 mil mellan oss, men vi ska ses sen i december och köpa julklappar (längtar)

carro och jag har varit bästisar sen vi börja gymnasiet och det är typ 6 år sen, jag vet att jag är välkommen till BB. Men det är sant jag skulle inte heller att fler än de just närmaste skulle komma till BB.

Eftesom vår bil håller på att braka sönder så vågar jag faktiskt inte köra den till torsby som det är just nu.

Carro the one and only sa...

så klart du/ni är välkommen till BB vi ska nog klara av allt folk om de kommer några förstås hihi

Anonym sa...

menade inte att du var välkommen mer att det kan bli lite häktiskt och att det är mysigt med en lugn fika hemma då man kan ge en present.