måndag 1 juni 2009

barnvagnsskyltar..

det här är inget personligt mot någon. Hoppas nu alla fattar det, det här är bara min åsikt. Jag ser absolut inte ner på nån som inte har samma åsikt.

Jag har tänkt på dom här skyltarna var och varenda människa har på barnvagnarna, med namn och födelesår. Ganska cool idé men kommer aldrig någon sin finnas på mitt barns vagn. Förstår ärligt inte varför man ska ha sån skylt! Ingen annan har ju med att göra vad mitt barn heter. För övrigt tror jag det finns ett risk moment i det hela. Nu finns det inte massor av pedofiler och kidnappare i sverige, men dom finns.

Om man tittar bort tre sekunder från lekplatsen så kan nån hoppa fram ur buskarna. Eller om det ringer och man letar efter mobil i vagnen så kan dessa äckel vara framme. Om då denna äckliga jävel vet vad barnet heter så ökar ju risken att han kan locka till sig barnet. Om nu barnet heter Miranda, så kan ju äcklet ropa "miranda, kom så ska du få godis!" eller dylikt.

Det här kan grunda sig i min ovilja att lita på främande människor, men jag gillar helt enkelt inte dom skyltarna.

1 kommentar:

Jimmy sa...

skylt till barn vagn kan,kan ju va rätt coolt juu