tisdag 23 juni 2009

Cupcakes..

Jag använde mig av Leilas recept. Men jag la ut en frusen jordgubbe i hälften av formarna innan jag fyllde på med smet. I övriga formar trykte jag ner en bit hasselnötsmassa som var kvar från morsdagstårtan.Till dom små muffinsarna använde jag silikonformar. Frostingen var kvar sen sist jag gjorde cupcakes och har varit förvarad i frysen. Så färga jag den bara med någon droppe röd färg.
Chokladfrostingen är gjord på smält blockchoklad, margarin och florsocker.
Jordgubbsmuffinsen fick rosa glitterströssel som dekoration medans hasselnötsmuffinsen fick en spritsad blomma av kristyr som dekoration.

Tänk den dagen jag får förverkliga min dröm med ett café, jag kommer ju verkligen blomma ut som människa!!! Bli mig själv på heltid!

2 kommentarer:

Sabina-16 och mamma sa...

Hej och hå!
Du har lämnat en åsikt i ett av mina skrivna diskussioninlägg tidigare och nu ber jag dig att titta in hos mig igen då ännu en diskussion startats - denna gång gällande AMMNING!
Lämna någon kommentar och svar på de frågor jag ställt så blir jag jätteglad, alltid lika kul att se hur olika vi människor tycker och tänker och saker.

Tack på förhand (:
Kram!
/s

Anonym sa...

Jag hoppas VERKLIGEN att du en dag förverkligar din dröm, det är det drömmar är till för. Och att vara sig själv på heltid är ett måste, inte en dröm.