måndag 22 juni 2009

semester....

jag har semester. Idag är det sommarens första semesterdag, årets för den delen också. Jag ska vara ledig en hel vecka. Utan att bli rastlös, det här kommer bli spännande.

Idag har jag cyklat in till karlstad på min rosa cykel. Det är otroligt skönt att cykla, fler borde göra det för det är så avkopplande, hälsosamt och miljövänligt. Dessutom kan man räkna djur, jag såg massor av sovande kor, två levande huggormar och typ 7 överkörda. Jag föredrar dom överkörda.

I stan gick jag en vända på stadsbibblan och låna en läkarbok. Så köpte jag mig ett rosa nagellack på åhlens. Sen köpte jag mig en baugett med tonfiskfyllning och så tog jag med den till sandgrundsparken och satt där och bläddra i min läkarbok. Sen cykla jag hem. Det enda tråkiga med cykelturen var att jag såg att min favoritbutik hade gått i konkurs.

Nu ska jag ta mig ett stort glas kall röd saft och så ska jag göra fotbad och läsa, sen ska mitt nya nagellack invigas. Till middag blir det stekt strömming med potatismos och pepparrot.

Nu känns det verkligen som semester!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mycket du hunnit med innan klockan 12:49! :)