onsdag 3 juni 2009

har tagit mitt ansvar..

..igår var vi och röstade. Mycket ansvarsfullt. Men jag tänker inte säga vilka jag röstade på. Men jag funderade på en sak, samma sak som jag tänkte på förra gången det var val. Är det inte konstigt att år 2009 så sitter det en tant som skriver för hand våra röstnr på vanliga A4papper, så lägger man sin röst i ett kuvert, som sen läggs i ett annat kuvert. Det är med andra ord någon som ska sitta och öppna alla dessa kuvert. Sen ska det räknas.

Borde inte detta kunna datoriseras. Vi gör allt annat på datorn, deklarerar, betalar räkningar, får räkningar m.m. Sen är det ju klart att det finns äldre som inte förstår sig på datorn, men man skulle kunna göra både och, precis som med deklarationen. Kom igen Sverige kom ikapp, det är år 2009. Jag förväntar mig att det har digitaliserats till nästa år.

Inga kommentarer: