tisdag 20 oktober 2009

dummare än tåget..

vacinet är här... vacinet är här.. shohooo shohooo shohooo....
Igår blev dom första vacinerade här i denna kommun. Man valde att vacinera hela arbetsgrupper samtidigt. Hur tänkte man då? Detta har då gjort att HELA arbetsgrupper idag är sjukskrivna för frossa och feber alternativ diarée. Det kan va så att vacinet har skapat fler sjukskrivningar är vad influensan i sig hade gjort. Hoppas hammarö kommun lärde sig nått av detta. Att tänka efter förslagsvis!

Jag ska INTE ta sprutan av tre enkla anledningar:
  • att spruta in kvicksilver i flytande form i kroppen känns så där.... helst inte va?
  • Jag tror faktiskt att man kan bära smittan även om man inte vacinerat sig, som på kläder och på huden.
  • Jag är snart 23 år gammal, om jag börjar vacinera mig så lär jag väl fortsätta nästa år och året efter det och året efter det med osv. Det har jag ingen lust med, bättre att få en liten släng av skiten så att man bli imun av sig själv.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Du kanske inte blir sjuk av det men tänk på om du får det och för över det till nån annan som blir alvarligt sjuk av det.

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar