onsdag 21 oktober 2009

En bantares dilemma!!

Jag jobbade hela helgen och hade bestämt mig för att det inte skulle fuskas nått med bantningen. Men på lördag när jag kom till jobbet fick jag veta att det fanns smörgåstårta kvar från en pensionsavtackning igår. Jag klurade under dagen, bollade tillochmed frågan med Carro. Och bestämde mig för att ta en liten bit. Sen när kvällen kom lassade min arbetskamrat på en jätte portion. Sen satte vi oss till rätta i soffan och jag tänkte att det här blir mumsigt.

Den gick inte att äta, den va så äcklig, helt osmakligt. Man kan inte blanda allt man tycker är gott i en smörgåstårta och tro att det blir det bra resultat. Första lagret va mimosasallad, andra leverpastej och det sista kaviarkräm (?!!?). Ovanpå vad det räkor och skinka och lite grönt. Vad är det för sjuk blandning? När jag gör smörgåstårta så bestämmer jag mig antingen för lax och räkor eller leverpastej, skinka och rostbiff typ. Man får ju ha nått slags tema. Kaviarkrämen förstod jag mig inte på alls! Usch och tvi... Jag åt typ två tuggor smörgåstårta och sen skinkan och räkorna som låg ovanpå sen vad min matlust helt bortblåst... Så egentligen åt jag nästan inget alls till kvällsmat, och det var ju egentligen bra..

1 kommentar:

Katta sa...

Fy vad äcklig smörgåstårtan lät!! Vi har fått något liknande från ica här i Bålsta, smakade inte gott.