fredag 16 oktober 2009

en helt ny värld....

Jag tar min viktnedgång på största allvar! Jag vill verkligen det här...
Jag har lärt mig under dessa två passerade veckor att sluta äta när jag är nöjd. Man behöver inte bli asmätt. Man kan sluta när man är nöjd och har mat kvar på tallriken, även fast det är gott. Fast det är klart att det är svårare när det är extra god mat. Känsla av att vara lagom mätt är ny för mig, att känna mig nöjd. Att inte försätta mig själv i paltkoma varje dag vid middagstid. Och jag gillar det.

Dessutom tycker jag att keso är ett underskattat livsmedel. Keso med hallon är gott, keso med grillkrydda är gott som sås, keso med hackad rödlök och avokado på en skinkmacka (ja jag åt en macka igår för jag hade tränat och jag va så sugen).

Sen måste jag tipsa som en jätte enkel och god grej. Man tar frysta hallon (några andra bär går säkert lika bra) och en burk med vaniljkesella och så mixar man så får man glass...

1 kommentar:

Anonym sa...

Keso med...hallon? Det lät sjukt!