lördag 24 oktober 2009

nyår nyår nyår...

shit vad jag längtar till nyår, det ska bli så skoj! Vi har inte bestämt om vi ska va här eller där, men jag hoppas på här. Sånna här tillställningar gör mig alldeles varm inombords, på gränsen till kåt.

Förra året så firade jag nyår med lovely Sara och det va tokmysigt. Vi hade jonas gardell som sällskap för kvällen. Vi åt skagen med avokado till förrätt, potatisgratäng med en massa vitlök, bea och kött(båda struntade i vad det blev för kött) till huvudrätt och till efterrätt åt vi en mastig chokladtårta med vitchokladmousse till som blev super lös så det blev mer som sås. Kanske inte mest classy nyårsmiddagen man kan tänka sig. Ta nu inte illa upp, Sarisen!! Men det var en middag i stil med alla andra middagar vi haft.

Så nu i år tänker jag verkligen att det ska bli storslaget. Har redan köpt oxfilé, det va ju extra pris. Som nu ligger i frysen och bara väntar på att bli tillagad. Vad jag ska göra med den och vad jag ska till vet jag inte. Klurar lite på en potatisterrine, nått i stil med den jag gjorde när jag jobbade på nobelmiddagen (jag försöker bara vara lite märkvärdig). Men förrätt är så svårt hade det inte varit för Emmas skaldjurshat hade jag köpt hummer! Efterrätt vet jag inte heller, i love choklad på alla sätt och vis men jag vet inte om alla delar min otroliga kärlek till choklad.

Jag vill bjuda min kära vänner och älskade sambo på så jävla god mat på nyår!!! Ba så ni vet...

4 kommentarer:

Linn sa...

sv : ja verkligen :) .. det postitiva med att gå i skolan är loven :P haha

Johanna sa...

Sv: Vattenlöpning. Det är när man har en väst runt midjan som gör att man flyter lite grann och sedan springer man i vatnet helt enkelt. Jobbigt & roligt! :)

Anonym sa...

Nästan så man blir lite avis, Lisas mat äter man ju faktiskt väldigt gärna...

..Carl-Astrid sa...

Sara, du är alltid välkommen hit på middag...

alla som uppskattar god mat på riktigt är välkommna!!