fredag 11 december 2009

gårdagen, en mindre bra dag..

Igår gick jag upp klädde på mig och åt två mackor. Sen skulle vi åka till solareturen för att hitta nått vettigt att ställa tvn i sovrummet på. Vi va där 10.20, dom öppnar 12. Detta gör att hela min dags plan verkligen skiter sig. Jaha så blev vi sura på varandra för det inte va nån som kolla upp öppettiderna innan vi åkte efter som dom har öppet konstiga tider. Min plugglust försvann helt, jag kan inte plugga när jag är sur.

När vi kom hem bestämde jag mig för att ändå genomföra delar av min plan, så jag sätter igång med lussebullsdegen, då blir det en diskussion om russin eller icke russin i degen. Jag förlorade.

Jag duschade katten med det nya schampoot som var över förväntat. Sen gick jimmy ut. Då börja jag med lussekatterna och tänkte att medans jag ändå är igång kan jag koka knäck. Knäcken blev hård men det jämnar ut sig från förra året när det blev mjuk. När jag ändå var igång så bakade jag pepparkakor och saffransmuffins.

Sen kom jimmy hem och jag hade massor av disk. Sen skulle jag reda ut ett gräl som pågått mellan mig, svärmor och min sambo. Det blev mest pannkaka alltihopa. Musten gick ur mig lite till.

Sedan kom vi iaf iväg till solareturen och köpte en tvbänk, och det blev jätte bra i sovrummet. Sen gick jag och dusha, tänkte lägga mig sen.. klockan va typ halv sju. Då går sängramen sönder igen! Då satte jag mig faktiskt bara och grät, det va typ här jag kom på att jag glömt äta sen dom där två mackorna på morgonen, om man bortser från lite pepparkaksdeg och en trasig muffins.

Varför händer allt skit på en gång?!?!?!?

Inga kommentarer: