onsdag 30 december 2009

Nyårslöften...

Förra årets nyårslöfte gick ju åt helvete i mitten på januari, så nu tänker jag inte lova att ändra på mig för det går bara inte. (Förra årets löfte var att bli mer kvinnlig, typ använda nagellack, borsta håret varje dag, inte gå i mjukisar jämt osv)
Jag skulle behöva lova att sluta handla massa billiga skit kläder och istället köpa kvalitet det lönar sig nog egentligen i slutändan, men jag är så dumsnål så jag vet att det inte kommer gå. Egentligen skulle jag behöva lova att sluta köpa kläder på postorder överhuvudtaget för det blir en del felköp, men det gå inte heller eftersom jag just ska köpa fler leggings från ellos för dom är så underbara.
Istället tänker jag lova att göra saker:
  • Gå på minst ett museum
  • Gå på minst en konsert
  • Äta minst en maträtt jag inte ätit förut (färsk tonfisk lurar jag lite på och även pilgrimsmusslor)
  • Åka utomlands minst en gång (Helsingfors i april blir det iaf)
  • Läsa en kurs (religion kanske)
  • Åka till nått ställe där jag aldrig varit förut.
  • Bli bättre på att unna mig saker (typ frisörbesök, tveksam om den här punkten)
  • Baka mer bröd! (passa kanske inte in men det skiter jag i)

Nu blir det tvättstugan! Sen ska jag köpa nagellack och glitterhårspej om jag hittar..

Nyårspuss på er!!!

1 kommentar:

emman sa...

Vad glad jag blir! Det är ju en perfekt grej o lova sig! :D att man ska göra i saker istället för att förändra sig :D