onsdag 23 december 2009

lidl har gjort det igen

nya lidlreklamen är som följer:
"lidl har allt för ett svensk traditionellt julbord, bland annat 12 liter cola för xx kr"

Oki jag dricker cola under julen, eftersom jag inte gillar must men det är inte traditionellt för fem öre, det är bara jag (och uppebarligen lidl) som är knäpp!

Förutom att jag fick dåliga tandanlag av mina föräldrar så har jag även fått ett lite microchip i ryggraden som utlöser sjukdom varje år vid den här tiden. Det här är min 23:dje jul och typ 20:de som sjuk! Det är helt sant jag lovar! Och det är inte lite sjuk jag brukar vara heller, 3 jular på dom senaste 4 år som jag tänkt jobba och vad händer, jo jag blir sjuk som vanligt. För fyra år sen så fick jag av min kära systerdotter halsfluss och körtelfeber i början på december och blev sjukskriven månaden ut. Då bosatte jag mig och Gunnar hos mamsen. Tvingade pappa att hämta oss! (varje gång jag blir sjuk så ångrar jag att jag flyttade hemifrån, iaf innan jag blev sambo)

Året där på var jag så klart inställd på att jobba jul! Jag blir magsjuk den 22 december. Får fira jul ensam, åt inte ens julskinka det året! Levde på fruktsoppa.

Förra julen så var jag faktiskt frisk, men då skulle jag ju faktiskt inte jobba heller. I år så är jag sjuk. Jag hostar och hostar. Har känt mig febrig av och till, rösten kommer och går. Jag har så ont i halsen och har hostat så att det gör ont i hela bröstet!

En jul när jag va liten (typ 10) så fick jag gå runt med ett block och penna för jag hade tappat rösten helt! Magsjuka har jag även lyckats med några gånger!

Egentligen kanske jag ska säga till min chef nästa år att det är ingen idé att du schemalägger mig på jul för det är sanorlikt så att jag blir sjuk!!

Nu ska jag pimla te och knarka halstabletter, sen blir det julebad (dusch) , med hårinpackning och benrakning!

1 kommentar:

Bim HD sa...

Välkommen i klubben - jul = sjuk... iår tror jag att jag klarade mig med huvudvärk, ojojoj... När hände det senast? Ifjol var det jag och hinken - i ett mörkt rum... Migränanfall som hette duga, urk... tog några dar att hämta sig... och alla jular som liten - fick välja ett paket under granen på morgonen (har ju namnet Eva) och styrdes alltid åt ett visst håll - bok, ritblock mm - liknande saker som skulle hålla mig sysselsatt är jag låg nedbädda i soffan i vardagsrummet... och då även till de tvprogram som råkade gå...
Må så grankott...