fredag 5 mars 2010

Allergier...

Dom som är mjölkproteinallergiker borde inte dom rent tekniskt vara allergiska mot nötkött då också. Jag menar mjölken kommer ifrån kon och det borde ju vara samma typ av proteiner i köttet som i mjölken.. Men vad vet jag egentligen...

Jag hoppas verkligen inte att våra barn får en massa allergier, jag tror det skulle bli sjukt jobbigt. Det värsta jag vet är folk som är töntiga med maten, som inte äter det och inte äter det, osv. Med barn har man ju inget val att stå ut, det är ju en själv som satt dom till världen. Men det är nog ytterst tveksamt om jag hade orkat med en kille som var allergisk mot en massa eller inte tyckte om en massa... Ja, det hade gått så länge jag inte hade behövt anpassa mig (hur lät det där då?!), men jag menar jag älskar mat för mycket för att ge upp vissa saker.
"ät du din vidriga tofuline så äter jag ben & jerry, älskling!"

1 kommentar:

ida sa...

Man kan leva jætte bra trots allergi. Och du vet væl att jag æter køtt men inte mjølk, det ær ju proteinet i mjølken man ær allergisk mot. Likadant kan jag æta kyckling men inte ægg. mina barn kommer garanterat bli allergisk men jag kommer ælska dem lika mycket før det. Inte skulle jag velat vara ofødd bara før att jag ær allergisk, det finns då større handikap æn så...Och se det som en førdel att du får hela glassen hehe!