lördag 20 mars 2010

detta jävla vatten..

Imorse vakna jag av ett sms från mamma att vi troligtvis inte hade nått vatten men att det fanns tankbil i centrum, hon hade hört det på nyheterna. Smart som man är gick jag upp, kissa och spola. Det va det vattnet som fanns där, hade jag tänkt efter hade jag väl sparat det till större (mer luktsamma) saker.

Nästa problem blev frukosten, jag behövde ju vatten till min allevo-drink, det fick helt enkelt bli youghurt till frukost idag. Sen skulle jag gå ner till centrum och hämta vatten, jag var evigt tacksam att vi glömde pantflaskorna hemma igår när vi va och handla.

Kön till tankbilen var sjuk! Helt sjuk! Det tog cirka 75 minuter att komma fram, den väntan och sen när jag bar hem alla mina flaskor har gjort att min rygg är nästan av nu. Det gör sjukt ont varje gång jag rör mig. (dessutom så va inte ens brandmännen som hällde upp vattnet nån snygga, dom va ganska gamla, annars hade ju det kunnat va en tröst)

I kön gick rykten om att det kunde ta upp till en vecka att laga dessa läckor eftersom det var på flera ställen, så vi var extremt sparsamma med vattnet när jag kom hem. Vi hällde upp en deciliter i ett glas för att borsta tänderna med. Sen åkte vi till stan.

När vi kom hem fungerade vattnet igen!!!! Jävla skit! Med andra ord stod jag i kö i 75 minuter och förstörde ryggen för en deciliter vatten!

Nu måste vi koka vattnet några dagar och det är ju lite omständigt men vi behöver iaf inte stå i kö nå mer.

Inga kommentarer: