tisdag 12 oktober 2010

alla dessa skitprogram!!!

tant Lisa blir så upprörd, det är så skit på TV.

Vi pratar alltså om Kungarna av Tylesand, Barskolan och Paradise Hotel. Jag såg lite av Paradise Hotel igår innan jag somna, och dom var SÅ unga dom som var med i år. Medelåldern var ju 19, den som va 24 framstod ju som gammal. Förstår dom inte vad de gör med sina liv? Även om folk överlag inte tittar på Paradise Hotel men folk kan ju alltid googla. En framtida arbetsgivare kanske inte får en direkt seriös bild av en tilltänkt till en tjänst om man hittar spritfester och sex i TV när ma googlar personen.

Dessutom undrar jag vad samhällets och TV-kanalens ansvar är. Jag har inte sett kungarna av tylesand, men jag har läst om det. Det verkar ju bara handla om att festa varenda dag. Känns det inte som om man utnyttjar trasig människor, så att man blir mer trasig. Det låter så sjukt jobbigt att festa varenda dag.

Om mitt barn skulle komma hem när det är 18 och säga att han ska vara med i paradise hotel skulle jag låsa in han i nått år.

Ett väldigt bra exempel är ju Prinsens flickvän Sofia som var med i Paradise Hotel (tror jag) och har vikt ut sig. Nu har ju hon skitsvårt att framstå som seriös, fast hon ångrar det hon gjort och jobbar med välgörenhet och pluggar.

Inga kommentarer: