måndag 19 april 2010

the bucket list (nu eller aldrig)

The bucket list är en film med Morgan Freeman och Jack Nicholson (min pappa har en thing for Jack Nicholson och har nästan alla hans filmer) som vi såg hos pappa i helgen. Filmen handlar om två män som får cancerbesked, dom ska båda dö inom några månader. Den ena av dom är miljonär och den andra vill uppleva en massa saker innan han dör, tillsammans gör dom en lista, som dom prickar av punkterna en efter en.

Medans vi såg på filmen satt jag och fundera på vad jag skulle ha med på min lista. Självklart har jag stora önskemål om att få bo i hus och få barn och barnbarn innan jag dör, men det känns inte som nått som platsar på listan. Det enda jag kan komma på är att jag vill besöka Indien och se Taj Mahal i verkligenheten!!! Det är min stora dröm!

Självklart finns det en himla massa annat som vore roligt att se så som kinesiska muren, coloseum, åka till japan osv. Men det vore bara en bouns, Taj Mahal ska jag besöka, så är det bara!

Inga kommentarer: