lördag 24 april 2010

Fredagsmys...

Jag tror man är olika typer av fredagsmyspersoner.. Så nu ska vi va lite interaktiva här..

  • Chirre - dirre, att man vill ha salta snacks, typ chips med dip, jordnötter och salta pinnar..
  • Små godis, typ winegum och lakrits..
  • Choklad, allt i från finaste pralinerna till marabou mjölkchoklad
  • övrigt snacks, jordnötsringar, ostbågar och hjärtan/stjärnor
  • Glass, Jimmy är en glass-person. Han har sagt ordet "glass" 20 gånger denna vecka. "har vi glass?" "köpte du glass?" "vad ska vi ha för glass?"
  • Mer matiga saker, ost och kex, räkmacka eller dylikt.
  • Ingenting alls, "man behöver inte tugga på nått, bara för man ser på film"

Den sista katergorin tycker jag är obehagliga typer. Jag menar inte nu att man inte kan kombinera kategorierna men man brukar nog ha en huvudkategori, tror jag. Men jag har extremt svårt att bestämma mig för vilken kategori jag är. Står nog mellan ostbågar och små godis, fast om jag ska ta mig en cider eller en drink vill jag ha salta pinnar. Men chips är inte min grej och verkligen inte dip!

2 kommentarer:

Sara sa...

Haha! Jag känner igen mig i alla typerna! Fyyyy mig...utom "övrigt snacks", dom grejerna brukar jag inte köpa (men bjuds det så...)

Chirre och dirre - är lyxmys för mig. Absolut inte varje helg, kanske en gång varannan månad, på sin höjd.

Smågodis - Absolut, men inte heller nån varje vecka-grej...

Choklad - Yes! Känns mer okej att äta lite oftare.

Glass - Oh ja! Jag är också tillsammans med en glassare :P Så det blir det ganska ofta även på vardagar...

Matiga saker - Gott men händer ytterst sällan. Alldeles för sällan, till och med.

Ingenting - händer sällan på helger men ofta på vardagar...

Nu känner jag mig oerhört pretto och töntigt och USCHig, men fruktsallad eller bara frukt borde också vara en kategori...

Sara sa...

Haha, jag blev helt besatt av det här inlägget!

Började tänka på vilken typ jag egentligen är...och då kom jag på att du missat kategorierna "grönsaker och dipp" och "kladdkaka eller andra bakverk som bullar, kakor etc." :P