onsdag 28 april 2010

Men Mama då...

Jag läser tidningen mama, av och till, ganska ofta för att vara ärlig. Köpte senaste numret idag och på sidan 136 kan man läsa en lång och hjärtlig (?) intervjuv med Andreas Kleerup. Hur tänkte mama nu? Ni kommer inte ens behöva köpa tidningen nu, för jag ska berätta vad som står:
  • Rubriken är "jag har varit med om fem aborter", egentligen känns kommentarer helt onödiga men "hallå?!". Robinson-Robban sa ju samma sak när han skulle bli pappa, fast då var det inte fem utan snarare tjugofem. Men man måste väl ha hål i huvudet för att skryta om en sån sak? Känns som det finns minst två som missade lektionen i skolan/livet där man fick lära sig om kondomen.
  • Kleerups tjej blev gravid efter två månader, Kleerups svar när hon berättade var "vi kör!" via sms. Via sms?!!?
  • Kleerup trodde att när barn föddes låg kvinnan med benen i luften och huvudet utstickandes där i cirka 5 timmar, inte att det var förarbetet som tog så lång tid. Detta var lite förvånande för honom. Han har ju haft cirka 8 månader på sig att läsa på, gör man inte det som blivande pappa? Dessutom vet jag att man ser på filmer om sånt här på föräldrargrupper, men det kanske kleerup va för cool för.
  • Det första han sa när sonen hade kommit ut och låg i hans armar var "det här gick ju bra, vi gör en till!"
  • Dom har bestämt att en av dom alltid har huvudansvaret för sonen även om båda är hemma. Dom turas alltså om, typ varannan dag. Känns inte det jäkligt muppigt? Då skulle verkligen kännas som man var på jobbet. "jaha morgonmöte då, vem ska ha ansvaret om sonen idag? Ska du ta blöjorna och jag maten eller ska vi göra tvärt om?" Bara tanken känns helt galet.
  • Nu säger han faktiskt nått bra. "bröstpumpen är den bästa prylen, nu kan jag mata!" sen vet jag inte om det ingår i varannan dag konceptet. Men jag gillar idén att han matar sin son.
  • En vanlig pappadag vaknar Kleerup 12.00 och konstaterar att sambo och son har varit vakna några timmar. Sen fortsätter hans "vanliga pappadag" med fika på stan, vin på restarurang och playstation. Enda tiden som han verkar umgås med sin son är mellan 24-03 då dom hänger lite i soffan. Kommentarer känns onödigt igen!!!

Egentligen tycker jag kvinnan som skaffat barn med Andreas Kleerup är det mest oansvariga av alla. Och mama som publicerar skiten, nu kanske andra män läser det här och tycker det verkar vara okej att vaka 12.00 en vanliga pappadag!!

Inga kommentarer: