fredag 22 januari 2010

allmäna tankar...

Det här blogginlägget kommer helt sakna en röd tråd så att ni redan nu vet det!

För det första tänker jag bjuda på min förra rubrik. Kan ni ha lite roligt åt.

För det andra tänkte jag att det var skit smart att springa ner till bolaget så här direkt när dom öppnat så det inte är så mycket folk, det är ju ändå fredag. Det var jag och dom som lukta gammal öl och piss. "damen först" sa en äcklig gubbe och log utan tänder, jag tänkte "stackars dom som jobbar här". Jag kände mig för övrigt ganska fånig med min lilla halvflaska rödvin som jag ska ha i gryta på söndag, bland all öl som stod på varubandet.

Sen gick jag via ica hem. Det var packat med folk i entrén, det gick inte att komma fram. Det visa sig vara två rara tanter från röda korset som samlade in pengar för dom drabbade i haiti (känns det inte som om haiti fått en plats på världskartan nu?) och eftersom dom här rara tanterna med all säkerhet var skoghallsinfödingar så kände dom ju alla andra tanter och farbröder på ica så dom ville ju byta några små ord med alla. Och mitt i detta står en farbror som svär högt att de där "jävlarna" ska inte ha en jävla krona av honom, det är ju ett rån, rena stölden, lurendrejeri. Han var så otroligt upprörd över att troligtvis hade väl någon av tanterna bett honom om en liten krona och hållt fram sin bössa.

Var är det att bli så upprörd över? Jag blir nästan arg men jag orkar inte bli riktigt arg. Om man bara fick en chans att prata med en sån gubbe och på nått sätt förstå vad som rör sig där inne. Får dom skylla sig själva? Har invånarna i haiti bett om det här på nått sätt? Är det inte bara så att dom har haft en sjuhelvetes otur? Om det hände i Sverige skulle man då inte vilja ha hjälp från andra länder? Egentligen orkar jag inte tänka efter fler argument för jag tycker inte behövs, jag tröstar mig lite med att han måste nog helt enkelt vara dum i huvudet.

Sen funderar jag på en helt annan sak, som även min kära sambo funderar på. Vad fan har hänt med room service? Vart har dom fått sina nya inredare ifrån? Förskolan nyckelpiggan? Hare Krishna? Men helt ärligt det blir bara mer och mer galet, första avsnittet lyckades dom någolunda inomhus om man bortser från en lampa/konstvärk och ute blandades plintar med målade traktor däck och oljetunnor.

Avsnitt två som sändes i onsdags då lyckades dom bra i köket, någolunda i sovrummet och skapade en katastrof i vardagsrummet. Nästan så jag kan tänka mig att samla in pengar till dom som är drabbade av room service inredare så dom kan renovera igen.

Om ni inte såg så ska jag nu förklara vad som hade skett, dom tog typ 20 stycken tapetrullar och gjorde ett tapetlapptäcke på väggen. Det hade varit snyggt om det hade varit högst 10 mönster tror jag. Sen tog dom X antal otroligt vackra 40-talsmöbler som dom montera ihop och dessutom satt ihop med två plåtskåp. Jag grät nästan lite över ett av skåpen som var så otroligt fint.
Visst det är absolut nyskapande, men ska det inte vara både snyggt och nyskapande?

Ha en trevlig fredag nu för det ska jag ha på mitt favoritjobbställe!!!

Inga kommentarer: