tisdag 12 januari 2010

hänt sen sist!!!

Det finns för lite att göra i Torsby!
En av huvudnyheterna på Värmlandsnyheterna är idag att en man i Torsby har JO-anmält polisen i Torsby. Mannen och en bekant till honom har vid upprepade tillfällen kört efter polisbilar och då sett att poliserna inte blinkat en endaste gång!
För det första: Är inte JO jämnställdehetommannen eller har jag helt fel nu?
För det andra: Av vilken anledning följde dom efter polisen från början? Var dom nyfikna?
Slutsatser man kan dra av detta:
Jag borde kolla upp vad JO är egentligen!
Det finns uppenbarligen för lite att göra i Torsby, mannen i fråga borde skaffa sig en hobby, knyppla kanske?
Ingen blinkar i Torsby!!! Så varför skulle poliserna göra annorlunda.
Poliser är människor dom med, sånt jävla klagandes på dom så fort dom går mot röd gubbe etc.
Psykiatri på nätet!
På huvudnyheterna, både igår och idag så pratas det om att man numera kan få psykiatrsikhjälp via intrenet. Bra eller anus?
Nu vad det inte så som media riktigt försökte måla upp det eftersom man faktiskt träffar en riktigt psykiater för bedömning innan påbörjad behandling. Det här metoden är inte nått för alla.
Men jag tycker helt klart att det är bra. Att söka psykiatrisk vård anses av många som skamligt och pinsamt, därför kan internet vara ett mycket bra alternativ till den traditionella vården. Vissa personer (därebland) mig själv har lättare att uttrycka mig i skrift och särskilt om jag slipper se någon i ögonen när allt det där jobbiga måste fram. Om man i lugn och ro kan skriva, sudda, ändra så är det lättare att få fram det man menar.
Nu lät det nästan som jag var konflikträdd och det är jag knappast, men jag har lite svårt att prata känslor. Jag kommer från en familj där man inte visade mycket känslor och absolut inte kärlek. Därför har jag lite svårt för det där, jag överröser Jimmy med presenter för det är det sättet jag kan och förstår hur man visar kärlek. Har jag gjort nått fel är det lättare att köpa rosor än säga just det där lilla ordet (ni vet vilket). Jag vet ju själv att det är fel men jag jobbar faktiskt på det och tycker själv att jag blivit bättre.

Money, Money, Money (varför handlar allt om det egentligen?)
Medborgarskolans tidning med kurser för vårterminen kom i helgen. Det gör att jag mår dåligt. Jag hittar massor av kurser, verkligen massor, som jag vill läsa. Men dom är ju verkligen sweindyra. Vill gå kurs i nått språk, keramik, dans, religion osv. Men mest av allt vill jag lära mig spela gitarr, det skulle hjälpa mig komma ett steg närmare min hemliga framtidsdröm. Men det är ju inte bara anmälningsavgiften, jag måste ju köpa en gitarr också. Har ingen som helst aning om vad en sån kostar men det borde ju finnas på blocket. Om det är någon som har en gammal gitarr hemma som vill sälja den till mig för överkomligt pris var god, hör av er!

Vilket långt inlägg det blev idag, gissar att ingen orka läsa ända hit ner!! =P

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo då ja orkade. Och ja ingen blinkar i Torsby å de finns för lite att göra hihi//carro

Anonym sa...

avsnittet "psykiatri på nätet" tycker jag var väldigt fint och ärligt skrivet :)