tisdag 26 januari 2010

Guldbaggegalan...

Förra veckan satt jag full av förväntan och såg på idrottsgalan, inte för jag är det minsta intresserad av idrott utan för det brukar vara en del humor här och där i galan. Tummen ner till idrottsgalan eftersom den helt igenom va skittrist.

Igår såg jag på guldbaggegalan, en gala som rakt igenom intresserar mig mer. Mycket roliga inslag (om man bortser från när Johan Glans bytte kön och blev josephine bornebush) och mycket inzomningar på Joel Kinnaman (bara en sån ska gör en glad). Sen var det en sak som störde mig nått så otroligt. Biopublikens pris och nån mer kategori så va det antingen "män som hatar kvinnor" eller "flickan med elden" som kunde vinna (ja, också en till då). Är inte det typ samma film? Kunde inte milleniumtrillogin gått som en film så andra filmer hade fått lite välbehövlig uppmärksamhet. I skuggan av värmen fick inte ett enda pris fast den är helt otroligt bra. Apan har jag inte sett men den ska också vara bra.

Just nu håller jag på att längta ihjäl mig tills bröllopsfotografen kommer på dvd. Då ska den inhandlas på stört även om jag egentligen inte har råd.

Imorn kommer lönen baj dä väj, även om det mesta bara ska in och vända på kontot så känns det bra ändå. På fredag ska jag på panduro, även om jag inte ska köpa så mycket och inga spontanköp så ska det bli roligt ändå. Jag har en så himla bra plan på hur jag ska göra inbjudningskort.

(Det blev en glad blogg idag!!!)

Inga kommentarer: