lördag 2 januari 2010

Appropå den försvunna 4 åringen!

Jag har varit sjukt orolig för den här lilla flickan!
Men jag har också undrat vad det är för föräldrar som tar ut en fyraåring på nyårsafton till ett torg som kan va fyllt av fyllon, knarkare, våldsmän och pedofiler på tolvslaget. Det är det här jag tycker är det allvarliga i det hela, jag tycker inte det är helt okej, eller inte alls okej nånstans. Barn ska inte vara ute mitt i natten. Dom ska sova i sina sängar, kanske gå ut på gården och titta på raketerna och sen marsch in i sängen igen! Det är klart det är upp till alla föräldrar att göra olika men jag tycker det känns oansvarigt och jag skulle aldrig göra det med ett så litet barn.

Sen har det ju visat sig att hon är kidnappad och är i Irak nu. Hon hade säkert blivit kidnappad en annan dag om hon inte blivit det just på nyårsafton men det har ändå väckt en del tankar hos mig!

Jag vet att jag inte har några barn men jag har för fan varit ett!

1 kommentar:

Lilla K sa...

svar: Ja, faktiskt!